Na pověsti obchodu záleží

Ano, na pověsti internetového obchodu, resp. prodávaného zboží nebo nabízené služby na internetu záleží více, než si možná myslíte nebo jste ochotni připustit. Nedávné průzkumy mezi potenciálními zákazníky ukázaly, že před uskutečněním nákupu především hodnotnějších výrobků čte online recenze obchodu celkem 85 % nakupujících, přičemž více než tři čtvrtiny z nich (přesně 79 %) se přiznalo k tomu, že těmto referencím přikládají stejnou váhu, jako kdyby se jednalo o osobní doporučení. Pověst obchodu nebo konkrétního výrobku na internetu je tedy více než důležitým faktorem v rozhodování o koupi produktu zákazníkem právě ve Vašem online obchodě.

Pocit důvěryhodnosti

Dalším faktem je, že celkem 67 % zákazníků si přečte 6 nebo více recenzí před tím, než získají pocit, že mohou obchodu dostatečně věřit pro to, aby zde mohli nakoupit. Jedná se tak o variantu na známé pořekadlo „důvěřuj, ale pověřuj“, které tak, jak vidno, platí i v případě nakupování na internetu. Provozovatelé online obchodů by tak rozhodně neměli opomínat zpětnou vazbu mezi prodávajícím a kupujícím, která jim pomůže svoji klientelu udržet, případně ještě rozšířit.

Informujte snadno a přehledně

Samozřejmostí je v tomto ohledu sekce FAQ, neboli poskytnutí odpovědí na často kladené dotazy zákazníků. Příkladem budiž slevový portál Vouchercloud, kde v zápatí stránky naleznete kromě odpovědí na zákazníky často kladené dotazy též kontaktní formuláře, vysvětlení principu slevového nakupování, stručná pravidla apod. Vše je uspořádáno tak, aby působilo jasně a přehledně a zákazník tak snadno naleznul jím hledanou informaci.

Aktivita na sociálních sítích

Opomenuta by neměla zůstat ani přímá či nepřímá komunikace obchodu se zákazníky na sociálních sítích, ať již se jedná o Facebook, Twitter, Google+ apod. Jedná se o nenucený, ale přesto vysoce efektivní způsob sebepropagace a informování o nejnovějších nabídkách, aktuálních slevových akcích, apod., nebo případně pro přímou komunikaci s klienty (zodpovídání konkrétních dotazů). Obzvláště v době mobilních technologií, kdy spousta lidí nakupuje online například během cesty domů autobusem, je snadné a rychlé získání informací doslova nutností. V případě, že Vaše online prodejna svůj profil na sociálních sítích ještě nemá, měli byste tudíž zaměřit svojí pozornost zejména sem, neboť se jedná o poměrně nenáročný způsob, jak své služby zkvalitnit.

Zdroj: VoucherCloud

CZ_EcommerceFinal_CS6 (1)